7 Рос. мова

 

28 вересня 2021
Тема уроку
«Монолог. Висловлювання описового характеру в розмовному стилі мовлення»  Домашнє завдання виконати вправу 54.

 

1 жовтня 2021р.
Тема уроку «Лексикологія. Фразеологія. Тематичні групи слів».

https://www.youtube.com/watch?v=EzzkguNkqjc
Домашнє завдання виконати вправу 63, 64.

 

5 жовтня 2021р.

Тема уроку «Фразеологія. Найбільш вживані фразеологізми».

Домашнє завдання виконати вправу 72, 73.

 

 

8 жовтня 2021р.

 

Тема уроку « Аудіювання. Читання. Сприймання на слух і при читанні фразеологічних одиниць із тематичних груп».

Домашнє завдання виконати вправу 78, 79.

 

 

12 жовтня 2021 р.

 

Тема уроку « Лексикологія. Фразеологія. Лексичні особливості наукового стилю мовлення».
Домашнє завдання виконати вправу 87, 88, 89.

15 жовтня 2021р.
Тема уроку
«Монолог. Опис процесів праці».
Домашнє завдання виконати вправу 99.

 

 

Російська мова 7 клас

30.11 Вівторок
    Написання ненаголошених голосних, дзвінких та глухих приголосних у префіксах і суфіксах дієслів.

Виконати вправи 220, 224

 

03.12 П’ятниця
Безособові дієслова

Виконати вправи 232, 234, 235 А, Б,В

 

07.12 Вівторок

Самостійна робота «Вживання способів дієслова. Безособові дієслова»

https://naurok.com.ua/test/start/1102904

 

ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ з 21/01

 

21 січня 2022 р.
 П’ятниця
Текст. Емоційно-оцінної інформації, яка прямо не виражена в тексті.
Виконати вправи 316 А, Б, В., 318
https://www.youtube.com/watch?v=xB_eGM2oD6M

25 січня 2022 р.
Віторок
Текст. Сприйняття на слух емоційної - інформації, яка не виражена прямо.
Виконати вправи 321, 322 А, Б.

 

28 січня 2022 р.
 П’ятниця

Читання. Сприйняття при читанні емоційно-оцінної інформації, яка прямо не виражена в тексті

https://onlinetestpad.com/ru/testview/793410-prakticheskie-zadaniya-dlya-uchashhikhsya-7-klassa-po-orfografii

Виконати вправи 332, 335

1 лютого 2022 р.
Віторок

Аудіювання. Роль спеціальних засобів для виділення основних положень тексту. Читання вголос різних текстів з опорою на самостіно виконану розмітку тексту.

https://obrazovaka.ru/russkiy-yazyk/vidy-rechevoy-deyatelnosti-harakteristika-kratko.html


Виконати вправи 341, 343

4 лютого 2022 р.
П’ятниця

Речення. Ввідні слова і вирази


Виконати вправи 354, 352, 349, 347

 

16 березня 2022 р.
Віторок

Тема уроку: Монолог. Стислий переказ науково-популярного тексту-розповіді

Домашнє завдання: Виконати вправи: 412, 418

 

18 березня  2022 р.
П’ятниця

Контрольная работа по теме «Текст. Предложение»

Вариант 1

1. Предложение – это …

а) слова, написанные в один ряд;

б) слова, связанные между собой по смыслу.

 

2. Повествовательным называется предложение, в котором …

а) о ком-то или о чём-то спрашивается;

б) о ком-то или о чём-то рассказывается.

 

3. Главными членами предложения являются …

а) подлежащее и сказуемое;

б) приставка, корень, суффикс, окончание;

в) одушевлённые и неодушевлённые.

 

4. Найди сложное предложение:

а) В пруду плавали утки и гуси.

б) На столе лежали яблоки, груши, апельсины.

в) Из облаков собираются тучи, из туч идёт дождь.

г) Из кукурузы делают крахмал, муку, крупу.

 

5. В каком случае между однородными членами предложения всегда ставится запятая?

а) Если однородные члены связаны союзами а, но;

б) Если однородные члены связаны союзом и.

 

6. Расставь знаки препинания. Подчеркните в предложениях однородные члены предложения.

Пришла осень Пошёл дождь но мы остались в лесу Подул ветерок и листья закружились в дружном хороводе Тучи заволокли небо С наступлением холодов жуки лягушки и рыбы прячутся на дно Ребята прошли поле и перешли по узкой тропинке овраг.

 

7.Подчеркните в предложениях главные и второстепенные члены предложения.

Стоят ясные деньки.

В пруду плавали утки и гуси.

На столе лежали яблоки, груши, апельсины.

На берегу горел костёр, а около костра сидели туристы.

Идёт мелкий дождь, мокрая листва не шуршит под ногами.

 

8. Составь и запиши из слов предложение. Подчеркни в нем однородные члены. Надпишите над каждым словом часть речи.

Зацвели, в, яблони, груши, саду, сливы, ранней, вишни, весной.

______________________________________________________________

 

9.Найди грамматическую основу предложения и выпиши словосочетания с вопросами.

Мама Веры работает на часовом заводе.

 

10.Из слов составь предложение, запиши его с прямой речью, расставляя знаки препинания: погуляю еще немногоМожно Сашая попросил

__________________________________________________________________________________________________

 

 


Контрольная работа по теме «Текст. Предложение»

Вариант 2

1. Однородными членами предложения являются …

а) слова, которые отвечают на один и тот же вопрос и относятся к одному и тому же слову;

б) все подлежащие и сказуемые в предложении;

в) все второстепенные члены предложения;

г) все слова, которые отвечают на разные вопросы.

 

2. Сложное  предложение содержит:

а) одну грамматическую основу;

б) несколько грамматических основ.

 

3. Укажите сложное предложение:

а) Медведь заметил людей и быстро умчался.

б) Листва с деревьев, кустов совсем облетела.

в) Вдруг набежала туча, хлынул дождь.

г) Летнее солнце плывёт над полями, дорогой.

 

4. В конце побудительного предложения стоит:

а) знак вопроса;

б) восклицательный знак.

 

5. Однородные члены предложения связаны между собой:

а) интонацией перечисления или союзами и, а, но;

б) по смыслу;

в) схемой.

 

6. Расставь знаки препинания. Подчеркните в предложениях однородные члены предложения.

Была осень Солнце ярко светило но не грело В субботу мальчики собрались на рыбалку Они сели под куст закинули удочки С берега в воду спускались ветки ивы берёзы ольхи Лучи солнца мягко освещали лесок и песчаный берег.

 

7. Подчеркните в предложениях главные и второстепенные члены предложения.

Синей дымкой покрыты луга.

В цирке выступают львы и тигры.

Куропатки, рябчики, глухари спят зимой под снегом.

Тёмные тучи обложили небо, налетел ветер.

Стоял жаркий день, но дети пошли на речку.

 

8. Составь и запиши из слов предложение. Подчеркни в нем однородные члены. Надпишите над каждым словом часть речи.

Журавлей, потянулись, гусей, вереницы, уток, югу, к.

______________________________________________________________

 

9.Найди грамматическую основу предложения и выпиши словосочетания с вопросами.

Листья  покрывают  землю  лёгким  ковром.

 

10.Из слов составь предложение, запиши его с прямой речью, расставляя знаки препинания: крикнул привет передавал Слоненок удав тебе

 

22  березня 2022 р.
Віторок

Тема уроку : Речення. Однорідні члени речення. Узагальнюючі слова при однорідних членах речення, розділові знаки.

Домашнє завдання: Написати  невеликий твір (обсягом  6-7 речень) з використанням узагальнювальних  слів в реченнях з  однорідними членами  «Чому я повинен знати рідну мову?».

 

25 березня  2022 р.
П’ятниця

Тема уроку: Речення. Однорідні члени речення. Тренувальні вправи.

Домашнє завдання:

1. Спишіть речення, добираючи з довідки відповідний парний сполучник для з’єднання однорідних членів речення. Поставте розділові знаки. Прочитайте речення з правильною інтонацією.

1. Митець думає ... розумом ... серцем (О. Довженко). 2. Хата ... старенька ... чепурна біла - видно, біля неї ходили хазяйські руки (Панас Мирний). 3. Не ... тії вороги ... добрії люди - і окрадуть жалкуючи плачучи осудять (Т. Шевченко). 4. І ... болить ... не черствіє серце (О. Квітневий).

Довідка: Так... як; хоч... та; хоч... але; не тільки... а й.

 

2. Спишіть, розставляючи розділові знаки, підкресліть однорідні члени речення та узагальнювальні слова відповідно до їхньої ролі в реченні. Поясніть розділові знаки. Вкажіть речення з неоднорідними означеннями.

1. Але тепер усе і луг і дерева і виступи стін занесене несподіваним квітневим снігом (І. Кочерга). 2. І тепер усе в саду заспівало до ладу і ожина і шипшина і водиця (Т. Коломієць) 3. На річці у лісі на полі  всюди німо тихо (І. Нечуй Левицький) 4. У очі полізло різне зілля  копитник і ракова шийка материнка і чорнобиль горицвіт і звіробій  деревій і ромен  медунка і чемериця  буркун і подорожник  кульбаба і молочай   усе це росло на землі  по болотах і на воді (М. Стельмах). 5. Світає... Все спить ще і небо і зорі безсилі... (П. Тичина). 6. Усе і небо і перемелене на труху в глибоких коліях дороги сіно і вогкий гнилуватий повів ріки і тривожний крик птиці і невисока росиста отава - сповіщало, що літо вже здає ключі сумовитій осені (М. Стельмах). 7. І цвіт і грім і дощ і град я серцем спраглим все приємлю, та збережу від граду сад і захищу від грому землю (Л. Дмитерко).

 

 

 

29  березня  2022 р.
Вівторок

Тема уроку: Речення. Однорідні члени речення. Тренувальні вправи.

Домашнє завдання:

Знайдіть та спишіть однорідні означення і поставте між ними коми.

1. Полилися веселі хорові народні пісні (І. Нечуй-Левицький). 2. На товстих куцих пальцях блищали важкі золоті персні з дорогими блискучими камінцями (І.Нечуй-Левицький). 3. Червоним великим колом заходило сонце (С. Васильченко). 4. В густім зеленім березовім гаю над Дністром весело щебетали пташки (І. Франко). 5. Промерзлі до темного дрожу блакитні каштани в руках задубілих тримають погаслі свічки (Л. Первомайський). 6. Хто хоч раз на віку бачив такі болючі смертельною вогкістю обведені пташині очі, той ще більше має шанувати усе живе (М.Стельмах). 7. Сірі ледве помітні в тумані плавні непривітно шуміли (М. Коцюбинський). 8. Чумаки їдуть з Криму в темних просмолених сорочках (О. Довженко).

 

 

Російська мова 7 клас

1 квітня 2022 р.

Тема уроку: Речення. Уточнюючі члени речення.

https://www.youtube.com/watch?v=n0L7jpBiVhI

Домашнє завдання: Виконати вправи: 187,188

 

5 квітня  2022 р.

Тема уроку: Аудіювання. Сприймання на слух речень з різними видами відокремлень.

 

8 квітня 2022 р.

Тема уроку : Монолог. Детальний переказ наукового тексту-роздуму.

Домашнє завдання:

 

12 квітня  2022 р.

Тема уроку: Монолог. Стислий переказ наукового тексту-роздуму.

Домашнє завдання: «Кальцій»

Кальцій – дуже важливий елемент для здоров’я людини. Майже 99 % кальцію міститься в кістках і зубах людини. Якщо людині не вистачає цього елемента, і кістки, і зуби відразу починають це відчувати. Кальцій з них починає витрачатися на інші потреби організму, адже він регулює серцеву діяльність, бере участь у згортуванні крові, стимулює імунну систему тощо. Засвоєнню його заважають жири, нестача вітаміну Б, рослин ні кислоти, які містяться в продуктах харчування. Таким чином, організм засвоює всього 20-ЗО % кальцію, що надійшов з їжею.Кальцій потрібний всім без винятку, дорослим і дітям, людям похилого віку. Правда, у різних дозах. Особливо він необхідний хворим людям.Щоб поповнити дефіцит кальцію, не обхідно ввести до свого раціону такі рослинні продукти, як овочі зеленого кольору, а саме: огірки, капусту (особливо броколі), кабачки, горох, салат-латук. А також апельсини, абрикоси, яблука, груші, виноград, вишні, ананас, мап го, гранати, дині, насіння соняшнику, агрус, горіхи, різні види смородини (плоди і листя), мигдаль, цибулю, редьку, пророслу пшеницю, полуницю. На кальцій багаті молочні продукти, яйця, риба (лососеві). Варто пам’ятати, що кальцій із м’яса, великої риби, злаків засвоюється важко, тому споживати ці продукти краще з овочами й зеленню. Фахівці не радять захоплюватися шпинатом і квасолею, оскільки вони містять велику кількість елементів, які перешкоджають засвоєнню кальцію організмом. А от вітамін D, навпаки, прискорює засвоєння кальцію. Тому якомога більше варто бувати на сонці, яке сприяє виробленню цього вітаміну. Отже, рослини й сонце допоможуть збагатити організм кальцієм.

 

15 квітня  2022 р.

Тема уроку: Речення. Односкладні речення.

https://www.youtube.com/watch?v=nRzdGZZ67FY

Домашнє завдання: Спишіть речення та підкресліть головні члени. Визначте його вид.                                                                                                                                  Іду по вулиці і раптом бачу сестру. Розпишіться тут. Ходімо в кіно!Здобудемо освіту – побачимо більше світу. Багато будеш знати – швидко постарієш. Що маємо, не дбаємо, а втративши, плачемо. У двері подзвонили. До вас прийшли. Стукають!Вік живи- вік вчись.За що, не знаю, називають хатину в гаї тихім раєм. Йду, йду, і ніяк не дійду. Що посієш, те й пожнеш. Весною тут встають рано. Виходжу з дому в передчутті чогось незвичного. Літо. Берег. Синє, синє небо. Роботу зроблено добре.

 

19 квітня  2022 р.

Тема уроку: Речення. Односкладні речення. З головним членом в формі присудка.

Односкладні речення- це речення з одним головним членом.
Односкладні речення поділяються на дієслівні  й іменні.
В дієслівних односкладних реченнях головний член виражається дієсловом і має ознаки присудка.
До цієї групи належать означено-особові, неозначено-особові, узагальнено-особові та безособові речення.
Означено-особові речення – це речення, в яких головний член виражає дію, що виконується чи буде виконуватися певною визначеною особою (чи особами). Головним членом у таких реченнях виступає дієслово у формі 1-ої чи 2-ої особи однини чи множини дійсного або наказового способу (Йду, йду, і ніяк не дійду).

Неозначено-особові речення – це речення, в яких головний член виражає дію, що стосується невизначеного кола осіб: За що, не знаю, називають хатину в гаї тихім раєм (Т.Шевченко).Роль головного члена в таких реченнях виконує дієслово у формі 3-ої особи множини теперішнього і майбутнього часу або у формі множини минулого часу.
Узагальнено-особові речення – це речення, в яких дійова особа мислиться узагальнено, тобто головний член виражає дію, яка стосується однаковою мірою будь- якої особи (Вік живи- вік вчись).Головним членом в узагальнено-особових реченнях найчастіше виступає дієслово у формі 2-ої особи однини чи множини, рідше- в інших особах.
Безособові речення- це речення, в яких головний член виражає процес або стан; дійова особа при цьому взагалі не передбачена.

Головний член у безособовому реченні може бути виражений:

  • особовим дієсловом у значенні безособового (У кожному будинку світилося);
  • неозначеною формою дієслова (Бути чи не бути- ось що займало Гамлета);
  • безособовим дієсловом у формі 3-ої особи однини теперішнього чи майбутнього часу або у формі середнього роду однини минулого часу (Як багато хотілося йому сказати!);
  • прислівниками або іншими частинами мови в ролі прислівників (словами категорії стану- жаль, шкода): Як весело жити на світі!
  • дієслівними формами на -но, -то (Так було складено ультиматум).

https://www.youtube.com/watch?v=kcWS5izUo1c

Домашнє завдання:  
https://vseosvita.ua/library/samostijna-robota-odnoskladni-recenna-467095.html

 

22 квітня  2022 р.

Тема уроку: Речення. Односкладні речення. З головним членом в формі підмета.

В іменних односкладних реченнях головний член виражається іменником і має ознаки підмета.
До іменних належать називні речення.
Називні (номінативні) речення- це речення, в яких стверджується існування якихось предметів чи явищ (Вечір. Пасовисько. Вогонь.).
Головний член у номінативних реченнях виражений іменником у називному відмінку однини чи множини.
https://www.youtube.com/watch?v=kcWS5izUo1c

Домашнє завдання:
1.Прочитайте казку про «Односкладні прості речення».

У процесі роботи учні слухають лінгвістичну казку  про односкладні речення.

"Жили-були Односкладні і Двоскладні Речення. Жили друж­но, у разі потреби заміняли одні одних. Але одного разу Дво­складні Речення зневажливо кинули: "Подумаєш, Односклад­ні! Мають тільки один головний член. Хіба вони можуть як слід думку передати?"

    "Мені здається, — ображено сказало Означено-Особове Ре­чення, — без нас мова стала б значно біднішою. Присудок-трудівник у нас працює за двох: своїм закінченням вказує на підмет. Тому ми й можемо без нього обійтися. Ви тільки прислухайтесь, як гарно: "Люблю красу своєї мови, звучання слів і запах слів…"
2. Завершити складання казки про односкладні речення.

3. Яке з наведених речень є називним?

а) Кінь під ним гарячий, вороний (М. Коцюбинський).

б) Твої очі — тихий вечір… ( Олександр Олесь).

в) Навколо — тиша (М . Коцюбинський).

г) Шматочок неба і шматочок двору (Л. Костенко).

 

26 квітня  2022 р.

Тема уроку: Монолог. Стислий переказ наукового тексту-роздуму.

Домашнє завдання: Прочитайте текст. Визначте тему. До якого стилю належить текст? Обгрунтуйте відповідь. Карпати
   На крайньому заході України височать мальовничі гори Карпати. За одним гірським хребтом підіймається другий, за другим – третій…
    Смарагдові гірські пасма обрамляють західні кордони України. У Карпатах мало стрімких скель і глибоких урвищ. Пологі схили гір поросли темно-зеленими дубами, білокорими березами, сизими смереками, могутніми буками.На сонячних галявинах тут випасаються олені й козулі. Ласують жолудями дикі кабани. На них полюють вовки, ведмеді… У гірських потоках ловлять рибу видри. Вигріваються на сонці верткі ящірки, блискучі мідянки, строкаті полози, гадюки. У кронах дерев токують глухарі, червоноброві тетереви, метушаться пістряві рябчики.
    А високо в небі ширяють ширококрилі беркути, шуліки…Є в Карпатах тварини і птахи, які живуть тільки тут або трапляються дуже рідко. Усіх їх занесено до Червоної книш України. Червоний колір – колір небезпеки, тривоги, застереження. Червона обкладинка книги – неначе сигнал тривоги. Вона закликає людство зберегти, захистити тварин, яких залишилося на Землі дуже мало і їм загрожує зникнення.У густих чагарниках переховуються лісові коти, що дуже схожі на своїх свійських смугасто-сірих братів. Лісовий кіт трохи більший за свійського і має на вухах маленькі китиці.

   На болотах можна побачити чорного лелеку з яскраво-червоними ногами і червоним дзьобом. А в прозорих водоймищах живуть строкаті тритони з яскраво-оранжевим черевцем, яких часто називають водяними ящірками. І не дивно. На суші відрізнити їх від ящірок може хіба що фахівець. Та, на відміну від ящірок, тритони хоч і дихають легенями, більшу частину свого життя проводять у воді й розмножуються ікрою.  Вище карпатських лісів розкинулися соковиті альпійські луки, які звуться тут полонинами. Прозоре гірське повітря і свіжа густа трава не забруднені ані пилом, ані димом. Безліч квітів, а поряд в улоговинах аж до середини літа синіють сніги.

2. Дайте відповіді на запитання.
1. Де височать мальовничі гори Карпати?
2. Які дерева ростуть на пологих схилах гір?
3. Хто пасеться на сонячних галявинах?
4. Де живуть видри?
5. Які птахи ширяють у небі?
6. Хто ховається в чагарниках?
7. Як інакше називаються альпійські луки?

29 квітня  2022 р.

Тема уроку: Речення. Пряма мова. Розділові знаки при прямій мові.

https://www.youtube.com/watch?v=9hD0e9Hrkf8

 

https://miyklas.com.ua/p/ukrainska-mova/5-klas/vidomosti-z-sintaksisu-i-punktuatciyi-14562/priama-mova-37998/re-6d5f7a22-8c55-405c-b541-91d344876339

Домашнє завдання: Аналіз речень за схемами «Знайди помилку»та запишіть правильно.

“П ,” – а.

“Дідусю, відпочиньте вже.”, - сказав Андрійко.

“П!” – а.

Молоде орля, та вище старого літає»! запевнив Павло.

“П?” – а.

«що ти хочеш сказати, Галю?» - питає Ганна Олексіївна.

А : “П”.

У кожній родині змалечку казали дитині: «не кидайся хлібом, він - святий» .

А: “П!”

Дідусь повчав: “Хто питає, той не блудить.”

 

Спишіть речення, поставте розділові знаки

1.Лис подумав   Сьогодні гарна пора для полювання.

2.Лис перший заговорив до звірів   Любі мої, не бійтеся мене!

3.Звірі зраділи   Так ти тепер будеш нашим царем?

4. Тут він був! Шукайте його! – кричали передні.

5.От добрий і премудрий цар!    вигукнули звірі.  

6. Як це йому вдалося нас одурити?    питали один в одного звірі.

 

3 травня 2022 р.

Тема уроку: Речення. Пряма мова. Розділові знаки при прямій мові.

https://www.youtube.com/watch?v=wqEwZrirVd8

https://miyklas.com.ua/p/ukrainska-mova/5-klas/vidomosti-z-sintaksisu-i-punktuatciyi-14562/priama-mova-37998/re-6d5f7a22-8c55-405c-b541-91d344876339

Домашнє завдання: Складіть і запишіть 4-5 речень із прямою мовою.

6 травня 2022 р.

Тема уроку: Аудіювання. Сприймання на слух особливостей речень з прямою мовою.

https://www.youtube.com/watch?v=sNi1FsYMLwY)

Домашнє завдання: https://naurok.com.ua/test/start/515792